.
Kompleksowa regeneracja koni.

.
.
W sprawie szczegółowej oferty zapraszamy do kontaktu.
.
Co roku zima zaskakuje drogowców oraz użytkowników wszelakiej maści pojazdów, od samochodów osobowych po właścicieli oraz operatorów maszyn budowlanych. I jak co roku wraz z nadejściem zimy wraca niczym bumerang problem z odpowiednim przygotowaniem sprzętu do minusowych temperatur oraz zalegającej pokrywy śnieżnej. Śląsk to obecnie jeden największych placów budowy w kraju, warto więc wcześniej zaplanować serwis maszyn budowlanych.
Podczas eksploatacji sprzętu budowlanego źle przygotowanego na okres zimowy, trzeba liczyć się nie tylko z wydatkami na niespodziewane usunięcie usterek, części zamienne, ale także z dodatkowymi kosztami, które obejmują wynajęcie maszyny zastępczej czy kar umownych. Warto więc zadbać o przygotowanie maszyn do zimy, zwłaszcza, mimo, że mamy już luty, to przed nami jeszcze sporo dni, w których temperatura może spaść grubo poniżej -10 stopni Celsjusza.
Przed rozpoczęciem sezonu zimowego, warto przeprowadzić przegląd jednostki napędowej, układu hydraulicznego, akumulatorów oraz wiązki elektrycznej. Serwisanci Rawimex, oprócz wymiany filtrów oraz olejów, sprawdzą również pozostałe układy takie jak świece żarowe, alternator, rozrusznik poprawne działanie rolek i napinaczy, oraz wiele innych elementów, o których klient mógłby zapomnieć. Jeżeli coś będzie wymagało pilnej naprawy, to właściciel zostanie poinformowany o usterkach i to on podejmie decyzję o ewentualnym usunięciu niesprawności. Jeżeli Twoja maszyna wymaga okresowego serwisu właśnie teraz skontaktuj się z nami w celu umówienia na wizytę naszego mobilnego serwisu maszyn budowlanych.
.
Bezwzględnie trzeba zlać paliwo, które zostało nalane do zbiornika zanim na stacjach pojawiło się paliwo zimowe – w letnim paliwie wytrącanie się kryształów parafiny skutecznie blokuje filtry oraz przewody, a następnie uzupełnić zbiornik paliwem przystosowanym do pracy w ujemnych temperaturach. Wiedząc, że temperatura będzie sięgać poniżej – 20’C, warto wymontować akumulator i przechować go w ciepłym pomieszczeniu. Jeżeli zostanie w maszynie to nawet w pełni naładowany, przy tak niskich temperaturach jego sprawność będzie wynosić maksymalnie 30%, a to może się okazać zbyt niską wartością by uruchomić maszynę.
W okresie zimowym, kluczowy wpływ na działanie maszyny, ma spora amplituda temperatur, co za tym idzie pojawiają się zawodnienia układu paliwowego, układów smarnych i hydraulicznych, oraz tworzą się ogniska korozji. Trzeba pamiętać również o zwiększonych oporach toczenia, występujących praktycznie we wszystkich ruchomych częściach. Elementy metalowe, stają się bardziej podatne na pękanie, co za tym idzie często uszkadza się osprzęt roboczy, co może uniemożliwić dalszą pracę. W maszynach do robót ziemnych uszkodzeniom ulegają także zęby czy krawędzie tnące łyżek. Nie zostawiajmy maszyny na grząskim podłożu, to, że dzisiaj udało nam się przejechać po takiej nawierzchni, nie oznacza, że z rana ruszymy w ogóle z miejsca. Błoto zmieni się w twarde bryły, które mogą unieruchomić koła czy elementy gąsienic jednocześnie doprowadzając do poważnej awarii.
Zamarzniętych drzwi, klap czy okien nie otwieramy na siłę. Uszczelki smarujemy wazeliną techniczną, bądź preparatem w sprayu, pamiętajmy by w zamki wpuścić odpowiedni środek smarny i wypierający wodę. Wycieraczki zabezpieczamy, by nie przymarzły do szyby, oszczędzimy tym zabiegiem zarówno same pióra, jak również silnik wycieraczki.
Na rynku pojawia się coraz więcej rozwiązań, które pomogą przebrnąć przez mrozy, między innymi akcesoryjne dogrzewacze akumulatorów, działające w zadanych okresach czasowych, pozwolą utrzymać temperaturę otoczenia w okolicy akumulatora nawet 0’C dzięki czemu nie trzeba się martwić o jego wydajność. Mały panel fotowoltaiczny zainstalowany na dachu maszyny, odpowiednio podpięty do instalacji pozwoli skompensować spadki napięcia jednocześnie wydłużając żywotność akumulatora.
Płyta adaptacyjna jest potrzebna przy montażu między innymi:
Etap pierwszy – szczegółowa weryfikacja stanu technicznego
Kapitalny remont poprzedza proces szczegółowej weryfikacji stanu jednostki napędowej – silnik zostaje rozebrany, a każda część zostaje dokładnie oczyszczona, przy użyciu profesjonalnej chemii oraz sprężonego powietrza. Dzięki temu prostemu zabiegowi, po oczyszczeniu, nasi serwisanci są w stanie ocenić poziom zużycia danych komponentów i zdecydować, które z nich wymagają bezsprzecznej wymianie.
Podczas wstępnej analizy weryfikujemy:
Proces weryfikacji możemy więc śmiało nazwać pierwszym etapem remontu jednostki napędowej. Gdy zakończymy prace związane ze wszystkimi inspekcjami możemy przedstawić szczegółową ofertę remontu.
Etap drugi – remont silnika.
Nasza wiedza i bogaty park maszyn pozwala zagwarantować, że przeprowadzony przez nas remont silnika przywraca fabryczne parametry. Zużyte elementy, których nie możemy zregenerować ze względu na ich stopień zużycia zostaną wymienione wg ustaleń z klientem – czy to na oryginalne, czy zamienniki najwyższej jakości
Przyjmujemy, że kapitalny remont obejmuje:
Regeneracja.
Od wielu lat współpracujemy z renomowanymi firmami, które przeprowadzą proces regeneracji elementów takich jak pompa wtrysków, turbosprężarka, czy rozrusznik. W razie potrzeby, po uprzednich ustaleniach jesteśmy w stanie obniżyć Państwa koszty podczas remontu, używając elementów regenerowanych.
Etap pierwszy – demontaż,czyszczenie, diagnoza oraz naprawa.
Uszkodzone elementy są oddzielane od podzespołu i czyszczone, aby można było wzrokowo ustalić skalę usterki. Warto dodać iż podczas tego procesu, sprawdzany jest cały siłownik tudzież pompa, by można było wyeliminować inne wady, które mogą wpłynąć na unieruchomienie maszyny w przyszłości. Weryfikacja uszkodzenia wiąże ze sobą wiele pytań, przede wszystkim dlaczego w ogóle doszło do usterki i to właśnie zdiagnozowanie przyczyny jest najważniejszym z elementów etapu pierwszego. W RAWIMEX nie działamy połowicznie, wszystkie uszkodzone elementy wymieniamy na nowe, a całość składamy wg ustalonej procedury i najwyższej staranności by usterka nie powróciła.
Etap drugi – test i niezbędne regulacje.
Serwisanci szczegółowo sprawdzają poprawność montażu oraz działanie elementów sterujących i szczelność roboczych powierzchni układów.
Po tych zdaje się najważniejszych czynnościach czas na regulację siłowników tudzież pompy wg zaleceń producenta. Pamiętajmy, że maszyny pracują pod ogromnym obciążeniem, a źle dobrane parametry nie pozwolą na optymalną pracę.
Precyzja, doświadczenie i ogrom wiedzy to składowe sukcesu. Diagnostyka i regeneracja podzespołów hydraulicznych w firmie RAWIMEX zapewni twojej naprawionej maszynie długi i skuteczny czas pracy.