Regeneracja koni.

.

Kompleksowa regeneracja koni.

Nasze konie rwą się do roboty!
Jeżeli potrzebujesz regeneracji swojego 🐴 to zaufaj specjalistom!

.

W sprawie szczegółowej oferty zapraszamy do kontaktu.

Eksploatacja maszyny zimową porą.

.

Co roku zima zaskakuje drogowców oraz użytkowników wszelakiej maści pojazdów, od samochodów osobowych po właścicieli oraz operatorów maszyn budowlanych. I jak co roku wraz z nadejściem zimy wraca niczym bumerang problem z odpowiednim przygotowaniem sprzętu do minusowych temperatur oraz zalegającej pokrywy śnieżnej. Śląsk to obecnie jeden  największych placów budowy w kraju, warto więc wcześniej zaplanować serwis maszyn budowlanych.

Podczas eksploatacji  sprzętu budowlanego źle przygotowanego na okres zimowy, trzeba liczyć się nie tylko z wydatkami na niespodziewane usunięcie usterek, części zamienne, ale także z dodatkowymi  kosztami, które obejmują wynajęcie maszyny zastępczej czy kar umownych. Warto więc zadbać o przygotowanie maszyn do zimy, zwłaszcza, mimo, że mamy już luty, to przed nami jeszcze sporo dni, w których temperatura może spaść grubo poniżej -10 stopni Celsjusza.

Przed rozpoczęciem sezonu zimowego, warto przeprowadzić przegląd jednostki napędowej, układu hydraulicznego, akumulatorów oraz wiązki elektrycznej. Serwisanci Rawimex, oprócz wymiany filtrów oraz olejów, sprawdzą również pozostałe układy takie jak świece żarowe, alternator, rozrusznik poprawne działanie rolek i napinaczy, oraz wiele innych elementów, o których klient mógłby zapomnieć. Jeżeli coś będzie wymagało pilnej naprawy, to właściciel zostanie poinformowany o usterkach i to on podejmie decyzję o ewentualnym usunięciu niesprawności.  Jeżeli Twoja maszyna wymaga okresowego serwisu właśnie teraz skontaktuj się z nami w celu umówienia na wizytę naszego mobilnego serwisu maszyn budowlanych.

.

Ok, ale jak samemu podejść do tematu zimy, co może się wydarzyć, jak postępować?

Bezwzględnie trzeba zlać paliwo, które zostało nalane do zbiornika zanim na stacjach pojawiło się paliwo zimowe – w letnim paliwie wytrącanie się kryształów parafiny skutecznie blokuje filtry oraz przewody, a następnie uzupełnić zbiornik paliwem przystosowanym do pracy w ujemnych temperaturach. Wiedząc, że temperatura będzie sięgać poniżej – 20’C, warto wymontować akumulator i przechować go w ciepłym pomieszczeniu. Jeżeli zostanie w maszynie to nawet w pełni naładowany, przy tak niskich temperaturach  jego sprawność będzie wynosić maksymalnie 30%, a to może się okazać zbyt niską wartością by uruchomić maszynę.

W okresie zimowym, kluczowy wpływ na działanie maszyny, ma spora amplituda temperatur, co za tym idzie pojawiają się zawodnienia układu paliwowego, układów smarnych i hydraulicznych, oraz tworzą się ogniska korozji. Trzeba pamiętać również o zwiększonych oporach toczenia, występujących praktycznie we wszystkich ruchomych częściach. Elementy metalowe, stają się bardziej podatne na pękanie, co za tym idzie często uszkadza się osprzęt roboczy, co może uniemożliwić dalszą pracę. W maszynach do robót ziemnych uszkodzeniom ulegają także zęby czy krawędzie tnące łyżek. Nie zostawiajmy maszyny na grząskim podłożu, to, że dzisiaj udało nam się przejechać po takiej nawierzchni, nie oznacza, że z rana ruszymy w ogóle z miejsca. Błoto zmieni się w twarde bryły, które mogą unieruchomić koła czy elementy gąsienic jednocześnie doprowadzając do poważnej awarii.

O wiele elementów trzeba zadbać tak, jak dbamy o nasze samochody.

Zamarzniętych drzwi, klap czy okien nie otwieramy na siłę. Uszczelki smarujemy wazeliną techniczną, bądź preparatem w sprayu, pamiętajmy by w zamki wpuścić odpowiedni środek smarny i wypierający wodę. Wycieraczki zabezpieczamy, by nie przymarzły do szyby, oszczędzimy tym zabiegiem zarówno same pióra, jak również silnik wycieraczki.

Na rynku pojawia się coraz więcej rozwiązań, które pomogą przebrnąć przez mrozy, między innymi akcesoryjne dogrzewacze akumulatorów, działające w zadanych okresach czasowych, pozwolą utrzymać temperaturę otoczenia w okolicy akumulatora nawet 0’C dzięki czemu nie trzeba się martwić o jego wydajność.  Mały panel fotowoltaiczny zainstalowany na dachu maszyny, odpowiednio podpięty do instalacji pozwoli skompensować spadki napięcia jednocześnie wydłużając żywotność akumulatora.

Płyta adaptacyjna VOLVO S2.

Płyty S2 to jedne z najczęściej zamawianych typów złączy w naszej firmie.
Pamiętaj, że Rawimex stworzy dla Ciebie płytę adaptacyjną dopasowaną w 100% do Twoich potrzeb.
Jeżeli szukasz takiej płyty, skontaktuj się z naszym specjalistą!

 

Produkcja płyt adaptacyjnych urządzeń hydraulicznych.

obraz_2021-01-28_143501

Rawimex zajmuje się również produkcją płyt adaptacyjnych urządzeń hydraulicznych montowanych na wysięgnikach koparek, ładowarek i innego rodzaju maszyn budowlanych.
obraz_2021-01-28_143501

Płyta adaptacyjna jest potrzebna przy montażu między innymi:

-młotów hydraulicznych
-nożyc tnących i wyburzeniowych
-łyżek kruszących
-zagęszczarek hydraulicznych
-chwytaków hydraulicznych
obraz_2021-01-28_143501
138808773_110575560961399_7711404004638499223_o138943356_110575557628066_6198354533047649256_o138370592_110575554294733_5625706622671592494_o138824221_110575564294732_7480825987207255816_o
obraz_2021-01-28_143501
Płyty wykonujemy pod konkretną maszynę oraz pod konkretny uchwyt.
obraz_2021-01-28_143501
Jesteś zainteresowany? Skontaktuj się z nami, na stronie http://rawimex.com.pl wybierz zakładkę kontakt, opowiedz/opisz nam czego dokładnie potrzebujesz! Zwymiarujemy, wycenimy, uruchomimy proces produkcyjny i po niedługim czasie będziesz mógł używać urządzeń hydraulicznych podpiętych pod swoją maszynę.
obraz_2021-01-28_143501

Remonty łyżek CAT, JCB, NEW HOLLAND, CASE, BOBCAT

obraz_2021-01-28_143501
Remonty łyżek CAT, JCB, NEW HOLLAND, CASE, BOBCAT, KOMATSU oraz innych producentów.
Serwis maszyn budowlanych Rawimex zajmuje się także regeneracją  wszelkiego rodzaju łyżek oraz innego osprzętu zapinanego na ramię.
obraz_2021-01-28_143501
Na zdjęciach widać efekt końcowy remontu łyżki przód CAT 428 CDE, a obejmuje on poniższe czynności:
obraz_2021-01-28_143501
– wymiana poszycia łyżki (blacha góra dół)
– wymiana lemiesza skarpowego i szczęki – Hardox 500
– wymiana lemiesza czołowego – Hardox 500 + zęby
– osiowanie mocowania szczęki „zawias”
– osiowanie mocowania do ramienia
– osiowanie mocowania siłowników szczęki
– odbudowa pasa spycharkowego
– nowe stoki ślizgowe Hardox 500
– malowanie
obraz_2021-01-28_143501

IMG_20210126_113148 (1)IMG_20210126_113154 (1)IMG_20210126_113203 (1)IMG_20210126_113211 (1)

 

Jeżeli jesteś zainteresowany regeneracją łyżki w swojej maszynie budowlanej, to warto żebyś na naszej stronie http://rawimex.com.pl wszedł w zakładkę Kontakt. Skontaktuj się z nami, nasz specjalista pomoże w wyborze optymalnego rozwiązania oraz w wycenie regeneracji.
Zapraszamy również na nasz profil na Facebook’u https://www.facebook.com/RawimexKnurow, na bieżąco wrzucamy tam zdjęcia z naszego serwisu, ciekawostki oraz promocje, z których warto korzystać.
obraz_2021-01-28_143501

Remont i renowacja silnika wysokoprężnego.

obraz_2021-01-28_143501

RAWIMEX od blisko dekady stara się wychodzić na przeciw swoim klientom i proponuje rozwiązania dopasowane pod kątem ich możliwości oraz potrzeb.   Dzięki naszemu doświadczeniu i po wieloetapowej diagnozie stanu jednostki, możemy dla Ciebie wykonać profesjonalny remont silników, przy użyciu oryginalnych produktów i zamiennikowych materiałów najwyższej jakości wg zaleceń producenta.


Etap pierwszy – szczegółowa weryfikacja stanu technicznego


Kapitalny remont poprzedza proces szczegółowej weryfikacji stanu jednostki napędowej – silnik zostaje rozebrany, a każda część zostaje dokładnie oczyszczona, przy użyciu profesjonalnej chemii oraz sprężonego powietrza. Dzięki temu prostemu zabiegowi, po oczyszczeniu, nasi serwisanci są w stanie ocenić poziom zużycia danych komponentów i zdecydować, które z nich wymagają bezsprzecznej wymianie.

Podczas wstępnej analizy weryfikujemy:

  • stopień zużycia głowicy, w tym między innymi sprawdzenie: szczelności głowicy, stanu zaworów, stanu prowadnic, stanu sprężyn zaworowych
  • stopień zużycia klawiatury, popychaczy, lasek popychaczy
  • stopień zużycia tłoków
  • stopień zużycia tulei
  • stopień zużycia korbowodów
  • stopień zużycia wału korbowego
  • stopień zużycia rozrządu
  • stopień zużycia wtrysków
  • ocena bloku silnika pod kątem pęknięć
  • inspekcja pompy oleju
  • inspekcja turbosprężarki

Proces weryfikacji możemy więc śmiało nazwać pierwszym etapem remontu jednostki napędowej. Gdy zakończymy prace związane ze wszystkimi inspekcjami możemy przedstawić szczegółową ofertę remontu. 

Etap drugi – remont silnika.


Nasza wiedza i bogaty park maszyn pozwala zagwarantować, że przeprowadzony przez nas remont silnika przywraca fabryczne parametry. Zużyte elementy, których nie możemy zregenerować ze względu na ich stopień zużycia zostaną wymienione wg ustaleń z klientem – czy to na oryginalne, czy zamienniki najwyższej jakości

Przyjmujemy, że kapitalny remont obejmuje:

  • planowanie głowicy
  • szlif wału korbowego
  • założenie nowych panewek głównych, korbowych, oporowych
  • założenie nowych pierścieni na tłokach
  • założenie nowych uszczelnień
  • regeneracja  gniazd zaworowych i ich docieranie
  • wymianę końcówek wtrysków
  • wymianę tłoków oraz tulei
  • wymianę gniazd zaworowych
  • wymianę filtrów paliwa
  • wymianę filtrów oleju
  • frezowanie bloku pod nadwymiarowe tłoki
  • regulacja luzów zaworowych
  • regeneracja pompy wtryskowej

Regeneracja.


Od wielu lat współpracujemy z renomowanymi firmami, które przeprowadzą proces regeneracji elementów takich jak pompa wtrysków, turbosprężarka, czy rozrusznik. W razie potrzeby, po uprzednich ustaleniach jesteśmy w stanie obniżyć Państwa koszty podczas remontu, używając elementów regenerowanych.

Remonty pomp i siłowników hydraulicznych.

Jak naprawiamy pompy i siłowniki hydrauliczne? Kompleksowa naprawa elementów hydrauliki siłowej nie może odbyć się bez ściśle określonych procedur. Podobnie jak w przypadku naprawy jednostek napędowych, również tutaj mamy dwuetapową ścieżkę odbudowy.

Etap pierwszy – demontaż,czyszczenie, diagnoza oraz naprawa.


Uszkodzone elementy są oddzielane od podzespołu i czyszczone, aby można było wzrokowo ustalić skalę usterki. Warto dodać iż podczas tego procesu, sprawdzany jest cały siłownik tudzież pompa, by można było wyeliminować inne wady, które mogą wpłynąć na unieruchomienie maszyny w przyszłości. Weryfikacja uszkodzenia wiąże ze sobą wiele pytań, przede wszystkim dlaczego w ogóle doszło do usterki i to właśnie zdiagnozowanie przyczyny jest najważniejszym z elementów etapu pierwszego. W RAWIMEX nie działamy połowicznie, wszystkie uszkodzone elementy wymieniamy na nowe, a całość składamy wg ustalonej procedury i najwyższej staranności by usterka nie powróciła.

Etap drugi – test i niezbędne regulacje.


Serwisanci szczegółowo sprawdzają poprawność montażu oraz działanie elementów sterujących i szczelność roboczych powierzchni układów.

Po tych zdaje się najważniejszych czynnościach czas na regulację siłowników tudzież pompy wg zaleceń producenta. Pamiętajmy, że maszyny pracują pod ogromnym obciążeniem, a źle dobrane parametry nie pozwolą na optymalną pracę. 

Precyzja, doświadczenie i ogrom wiedzy to składowe sukcesu. Diagnostyka i regeneracja podzespołów hydraulicznych w firmie RAWIMEX zapewni twojej naprawionej maszynie długi i skuteczny czas pracy.